Thursday, October 2, 2008

Self Introduction and Why I'm studying Japanese

はじめまして。わたしのなまえはベロニカファルコニエリです。スミスだいがくのいちねんせいです。せんもんは、かがくです。

アメリカじんです。しゅしんは、マッサチュセトのプリモスです。わたしのははは、かいしゃいんです。わたしのちちも、かいしゃいんです。

わたしは、よくすしをたべます。おいしいですね。まんがをよみます。なるとは、いいです。
からてかです。しょりんりゅしょりんかんをします。

どうぞよろしく。

I am studying Japanese because I study karate. Some day, I will have the chance to go to Okinawa and train in the dojo of the Grandmaster of my system. The Grandmaster of Shorin-ryu Shorinkan does not speak English, only Japanese. If I know Japanese, I will be able to learn from him and be able to get around Okinawa.

4 comments:

Grace said...

Such a good reason..
がんばって!

Anonymous said...

ヴェロニカさん こんばんわ!!
げんき ですか?
あきやすみは いいですか? 

ブログは おもしろい です!!
わたしは historical fiction よみます。まながを よみません。でも アニメを みます!
いっしょに みませんか??:)

Mochi-Chan said...

あきやすみはいいですか?じゃあまた!

Veronica said...

カロリンさん:こうこうのときぜんぜんあにめをみませんでした。Cableがありませんでした。だからまんがをよみました。(And it would be great to watch some anime together—what if we got the class together for an anime/Japanese movie night?)

Graceさん: ありがとう!

ケリさん: こんばんあきやすみのブログをかきます。